Klachtenregelingen
Niet tevreden?
PDC de Herberg doet er alles aan om ervoor te zorgen dat de gast centraal staat. Mocht je als gast niet tevreden zijn of een suggestie hebben ter verbetering, dan stellen we het op prijs als je dat de betreffende medewerker(s) van PDC de Herberg of de coördinator gastenbegeleiding Aline de Boer laat weten.
Klacht
Heb je een klacht dan is het van belang in overleg met onze organisatie te bezien of je onvrede zo snel mogelijk kan worden opgelost. Daarom bieden we je allereerst de mogelijkheid van klachtopvang en klachtbemiddeling aan. Hoe dat in zijn werk gaat, kun je lezen in onze interne klachtenprocedure, die je hier kunt raadplegen. Ons streven is een klacht allereerst op een zo kort mogelijk termijn in overleg tussen de klager en de betrokkene binnen onze organisatie weg te nemen. Daarbij kan ook onze vertrouwenspersoon een rol spelen.
Onafhankelijke klachtencommissie
Mocht je er op deze manier niet uitkomen dan kun je je tot de onafhankelijke klachtencommissie wenden. Deze klachtencommissie is door de HGJB, GZB, IZB en PDC de Herberg ingesteld. De commissie bestaat uit drie personen, die onafhankelijk van de organisaties zijn.
Klachtbehandeling
Je kunt je klacht rechtstreeks voorleggen aan deze onafhankelijke klachtencommissie. Dit kun je doen door je klacht schriftelijk in te dienen bij:
Klachtencommissie t.a.v. de secretaris dhr. I.C.A. Tahaparij
Venuslaan 39
2957 HL Nieuw-Lekkerland
tel. 0184-68 30 28
Binnen een week krijg je een bevestiging hiervan en word je geïnformeerd over de verdere gang van zaken.
De klachtencommissie zal, wanneer zij besluit de klacht in behandeling te nemen, een onderzoek instellen naar de ingediende klacht. Hier wordt hoor en wederhoor toegepast. Daarnaast kan de commissie uiteraard adviseurs of getuigen horen.
In principe zal de commissie binnen twee maanden na het indienen van de klacht een gemotiveerde uitspraak opstellen en dit vervolgens aan alle betrokkenen toezenden. Deze termijn van twee maanden kan maximaal twee keer worden verlengd.
Kosten
Er zijn geen kosten verbonden aan de behandeling van de klacht. Wel is het zo dat de (eventuele) kosten van bijstand en advies door de klager zelf bekostigd dienen te worden.
Reglement van de onafhankelijk klachtencommissie
Het reglement van de klachtencommissie is hier te raadplegen.
Klachtenregelingen
Meer informatie over onze werkwijze bij klachten? Zie onze klachtenregelingen: