telefonische pastorale hulpverlening
Met die intake kijken we of telefonische begeleiding een optie is. Wanneer een traject wordt gestart, maken we afspraken voor de momenten waarop we telefonisch contact zullen leggen.
Voor wie?
Voor mensen die te maken hebben met
* Eenzaamheid – Veel mensen gaan niet meer op bezoek. Als je alleen bent, kan dat betekenen dat je (bijna) niemand meer ziet of spreekt. Als Herberg willen we laten merken dat je niet alleen bent.
* Overbelasting – In het leven van alledag moet je alle zeilen bij zetten om het leven aan te kunnen. Soms was dit al gaande; in andere situaties gaat deze problematiek juist nu opspelen. Bezorgdheid, angst of paniek kunnen toenemen.
* Spanning binnen huwelijk of gezin – Echtparen en gezinnen zitten veel meer dan anders ‘op elkaars lip’. Dat roept spanning op, die hoog op kan lopen. Hoe houd je het vol met elkaar? * Spanning in het bedrijf – Is er voldoende werk voor mijn werknemers? Behoud je je baan? Het is goed om aan deze onzekerheid woorden te kunnen geven. * Wegvallen hulpverlening – Hulpverleners die normaal gesproken steun boden, vallen weg of komen op afstand. We kunnen dit niet overnemen, maar kunnen wel
proberen om op afstand wat ondersteuning te verlenen.
* Verlies van structuur – Dingen die normaal gesproken structuur gaven aan je dagelijks leven – werk, school, vrijetijdsbesteding – vallen weg. Structuur biedt wel rust en ruimte en helpt om je geest gezond te houden. We kunnen meedenken aan het vormgeven aan een nieuwe structuur.